The Model of Educational Conduct of Qasem Soleimani’s Parents and Its Role in the Formation of His Lifestyle

Document Type : Original Article

Authors

1 Professor of Philosophy of Education, Department of Educational Sciences, Faculty of Literature and Humanities, Shahid Bahonar University of Kerman, Kerman, Iran.

2 Ph.D. Candidate of Philosophy of Education, Faculty of Literature and Humanities, Shahid Bahonar University of Kerman, Kerman, Iran.

10.22103/mhq.2023.21550.1000

Abstract

Haj Qasim School is the necessity of the country today and it can be used as a practical model for the administrative and executive departments of the country. the statistical population of the research includes all the people who had contact and cooperation with Martyr Haj Qassem Soleimani at different stages of his working life, including during the holy defense period and after that, the period when the martyr was in charge of the Quds Corps. Sampling of the research was done by theoretical and snowball method. Data collection tools in order to better explain the research results include semi-structured in-depth interviews and theoretical foundations; which is compiled based on the required parts of the research. The findings of the research indicate that intuitive decision-making acts as a central category in the design of the managerial decision-making model of martyr Haj Qasim Soleimani. Causal conditions in the four dimensions of values and beliefs, experiences and abilities, personality factors and hereditary and environmental characteristics through intuitive decision-making have been effective on the strategies of achieving intuitive decision-making. These strategies include behavioral, imperative, and analytical decision-making styles, and among them, intervening conditions including the impotence of enemies and the ignorance of friends, budget deficit, force and legal vacuum, time pressure and lack of facilities and equipment, as well as the underlying conditions in the three operational fields.

Keywords


قرآن کریم
سرشماری عمومی نفوس (1395). درگاه ملی
بیابانگرد، اسماعیل (1377). راهنمای والدین و معلمان در تربیت و آموزش کودکان. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
خانی، علی و محمدی، حمیدرضا (1399). بازشناسی مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر بیانات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی). مطالعات راهبردی بسیج، 23(86)، 37-5.
رحمانی، مریم؛ حیدری، محمدتقی و جیدری، خدیجه (1399). تبیین مؤلفه‌های سبک زندگی، نظم و امنیت بر پایه مکتب شهید سلیمانی در افق گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد پلیس ارزش آفرین. دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی: مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز، تعداد صفحات 20.
زارعی، سعدالله (1398). کنکاش مقدماتی در «مکتب سلیمانی». مطالعات راهبردی جهان اسلام، 79، 24-5.
شریعتمداری، علی (1377). روانشناسی تربیتی، تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر.
رستمی‌نسب، عباسعلی (1400). مکتب و مدرسه حاج قاسم. کرمان: انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان.
قراباغی، میثم و ازگلی، محمد (1399). واکاوی سبک رهبری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی متعالی رهبری خدمتگزار. مدیریت اسلامی، 28(4)، 139-113.
معین، محمد (1361). فرهنگ معین. جلد اول، تهران: انتشارات امیرکبیر.